Kako poskrbeti za suhe oči?

Kako poskrbeti za suhe oči?

Suhe oči se pogosto pojavljajo zaradi dela na računalniku ali drugega napora in okoliščin, ki očem ne prijajo. Pojavijo se lahko tudi pri tistih, ki delajo v suhih zaprtih prostorih, kjer je klima nadzorovana, kjer je veliko luči in s tem za oko neprijetne umetne svetlobe. Prav tako so suhe oči pogost pojav pri ženskah med nosečnostjo ter predvsem pri ženskah v zrelih letih, po menopavzi, saj nanje vplivajo tudi hormonske spremembe.
Suhe oči so gotovo znak, ki nam pravi, da naj prekinemo z delom in se sprostimo. Ko postane težava kronična, pa zgolj to, da vstanete od računalnika in se lotite česa bolj očem prijaznega, ne zadošča več. Običajno je potrebno obiskati oftalmologa in opraviti pregled, pri katerem se preveri, ali so prisotne tudi kakšne druge težave z očmi oziroma vidom. Če jih ni, se lahko za suhe oči skrbi s kapljicami, ki jih vlažijo in zmanjšujejo vnetje, poleg tega pa si lahko pomagate še z nekaj dodatnimi načini.

Kapljice za suhe oči niso vse, kar pomaga.

Zdravnik vam bo svetoval, katere kapljice uporabljajte, zanje pa vam lahko predpiše tudi recept. Poleg tega pa se na suhe oči lahko vpliva tudi s preprostimi vsakdanjimi načini, ki ne terjajo ničesar posebnega:

1. Pijte dovolj vode. Pomanjkanje tekočine v telesu je vedno težava in vpliva na mnogo telesnih procesov, prav tako pa je lahko eden od razlogov, da so težave s suhimi očmi še hujše. Pijte in tako ublažite dehidracijo, pa bodo tudi oči manj srbele in bolele.
2. Oči se ob zmanjšanem vlaženju sušijo zaradi zraka. Dobro je, da izključite ventilatorje in klimatsko napravo, kadar ste v posameznem prostoru, prav tako pri ventilaciji v avtu poskrbite, da je zrak usmerjen v vetrobransko steklo, ne pa v vaš obraz.
3. Suh zrak je velika težava v času zimskega ogrevanja. Da suhe oči ne bodo še večja težava, v prostore namestite vlažilnike zraka.
4. Zunaj nosite sončna očala ali korekcijska očala, zlasti pri “hitrih” aktivnostih, kjer je pomembna vsaka sapica, na primer pri teku, kolesarjenju in podobno.
5. Poskrbite, da boste dovolj spali. Odrasli pogosto mislimo, da je šest ur spanca dovolj, vendar jih človek potrebuje osem. Tudi pomanjkanje spanca vpliva na suhe oči.
6. Priporoča se uživanje prehranskega dodatka omega-3, saj ta menda dobro pomaga pri suhih očeh.
7. Pri uporabi digitalnih naprav si pogosto vzemite oddih. Vsaj vsake pol ure se obrnite proč od zaslona in spočijte pogled. Prav tako se opomnite, da je treba večkrat pomežikniti, da se oči navlažijo.